سیاست برند
خط مشی و سیاست برند، مربوط به حفاظت از برند دوو و مالکیت معنوی شرکت است. این سیاست و خط مشی برای تمامی کارکنان، هیئت مدیره، شرکای تجاری، سرمایه گذاران و اشخاص ثالث در شرکت لحاظ میشود. بهطوری که هر کدام از افراد ملزم به رعایت مفاد آن در سازمانند.
دوو برای حمایت و حفظ ماهیت برند خود، از رویکردهای یکپارچهای استفاده میکند. ما در دوو، در مورد محصولات عرضه شده به بازار، همه چیز نظیر خط تولید و طراحی محصول و… را کنترل میکنیم، تا محصولات مشکلی از نظر کیفیت ادعایی برند نداشته باشند. به غیر از این موارد، خدمات بازاریابی دوو، برنامهریزی صادقانه، شفاف، منعطف و مطابق با ارزشهای برند داشته و مرتبط با نیازها و خواستههای مشتریان پیش میرود. چرا که میدانیم خواسته و نیازهای مشتریان هر لحظه در حال تغییر بوده و ما نیز طبق خواستههای مشتریان باید اهداف سازمان را تغییر دهیم.
ما در دوو محصولات و خدمات برتری به بازار عرضه میکنیم، تا مشتریان ارزشهای برند را بهخوبی درک کنند. همچنین از هر فرایند مثبت و سازنده و برنامه تجاری تاثیرگذار و ارزشآفرین برای برندسازی شرکت استقبال میکنیم. چون بهخوبی میدانیم امروزه همهچیز به نوآوریهای مثبت و برنامههای تجاری بهینه و عالی بستگی دارد.
حفاظت از برند دوو
دوو حقوق اجتماعی برند خود را در تمام زمینهها از جمله شبکههای اجتماعی و وبسایت از طریق فرایندهای حقوقی تقویتشده حفظ میکند. بهطوری که اشخاص ثالث، شرکت و نهادهای مرتبط به راحتی نتوانند نام شبکهاجتماعی و دامنه سایت را به اسم شرکت و برند خود جعل کنند.
بیانیه تدوین سیاست و خط مشی برند دوو
همانطور که گفتیم ممکن است شرکت و نهادهای مرتبط نام تجاری دوو را جعل یا از طریق روشهای مختلف بااستفاده از نام و هویت برند دوو اقدام به کلاهبرداری کنند. بههمینمنظور و برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی، ما در دوو، برای حفاظت از نام تجاری شرکت، طبق سیاست برند دستورالعملهایی را تدوین کردهایم که شرکتهای تجاری مشابه به آسانی و بدون تحمل هزینهها و جریمههای سنگین نتوانند بدون کسب اجازه اقدام به استفاده از برند شرکت کنند.
برند تجاری دوو شامل علامت تجاری، لوگو، مارکهای تجاری روی محصولات، نویسه تجاری دوو، هویت بصری منحصر بهفرد و… است. به این ترتیب اگر شخص حقیق یا حقوقی، نام تجاری، لوگو یا مارک تجاری مشابه دوو را در جایی بدون کسب اجازه کتبی از شرکت بهمنظور اهداف تجاری استفاده کند، حق انجام اقدامات حقوقی لازم جهت ابطال و پیگیری خسارات وارده را برای خود محفوظ میدانیم.
استانداردهای برند دوو
موسسان و مشاوران شرکت دوو، بدون تایید از واحد ارتباطات و بازاریابی شرکت نمیتوانند آرم شرکت، لوگو شرکت، مارکهای فرعی، نویسه منحصر بهفرد و … را تغییر دهند.
هویت برند دوو کاملا با استانداردهای شرکت مطابقت دارد و هیچ گونه تغییری در ماهیت برند بدون تایید در هیئتمدیره انجام نمیشود.
استفاده از علامت تجاری دوو در مطالب چاپی و رسانهای همچون ایمیل، مطبوعات، شبکههای اجتماعی و … باید با استانداردهای موجود در شرکت مطابقت داشته باشد.
- تمام بیلبوردهای تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات خانگی دوو باید طبق استانداردهای شرکت باشد. همچنین قبل از انجام تبلیغ، متن و عکس بیلبورد تبلیغاتی باید توسط واحد بازاریابی و ارتباطات شرکت به تایید برسد.
ممنوعیتهای سیاست برند دوو
انجام یک سری فعالیتها بدون صدور مجوز در دوو ممنوع است؛ اما اگر آنها توسط افراد مربوط مانند مشاور عمومی و واحد بازاریابی شرکت بررسی شود، هیچ گونه مشکلی ندارد.
این ممنوعیتها شامل موارد زیر است:
- استفاده از لوگوی تجاری دوو در هر وب سایت، شبکههای اجتماعی و تبلیغات مختلف بدون کسب مجوز
- استفاده از لوگوی تجاری دوو در تبلیغات تلویزیونی، رادیو و رسانههای مختلف بدون کسب مجوز