انواع خطاهای ماشین لباسشویی سنیور دوو چیست؟

گاهی در ماشین لباسشویی سنیور خطاهایی را مشاهده می‌­کنیم که با معانی و کارکرد آنها آشنا نیستند. در ادامه این کدها را بررسی می‌کنیم.

E01: این خطا مربوط به بازبودن در دستگاه است و علت احتمالی آن ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

  • قفل در خراب است.
  • قفل در توسط محصول تشخیص داده نمی‌شود.

برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E02: این خطا نشان‌دهنده اشکالاتی در ورودی آب است و علت احتمالی آن می‌تواند به‌خاطر موارد زیر باشد:

  • شیر آب بسته است.
  • فیلتر ورودی آب مسدود است.
  • شیر برقی نامرغوب یا خراب است.
  • در حین آبگیری پمپ تخلیه کار می‌کند.
  • سنسور تشخیص سطح آب (هیدروستات) نامرغوب یا خراب است.
  • سطح آب توسط محصول تشخیص داده نمی­شود

برای غیر فعال کردن این خطا می‌توانید متناسب با علت، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • شیر آب را باز کنید.
  • فیلتر را باز کنید.

نکته قابل ذکر درمورد این خطا این است که دستگاه ابتدا خطای E02 را چند بار به­صورت آلارم می­دهد و سعی می­کند عملیات آبگیری را انجام دهد. در صورتی­که پس از تلاش دستگاه همچنان آب داخل درام به حد استاندارد نرسد، خطا به صورت ثابت روی دستگاه می‌ماند و دستگاه متوقف می­شود.

  • با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E03: این خطا مربوط به تشخیص افزایش بیش از اندازه دمای آب داخل درام است و علت احتمالی آن این است که آب داخل درام بیشتر از میزان دمای تنظیم‌شده برای شستشو گرم شده باشد. برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E04: این خطا نشان‌دهنده اشکال در تخلیه است و از علل احتمالی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله تخلیه گره یا پیچ خورده است؛ برای رفع این مشکل باید گره یا پیچ آن را باز کنید.
  • ممکن است این اخطار به‌خاطر خراب‌شدن پمپ تخلیه باشد که در این صورت باید با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.
  • گاهی اخطار نشان‌دهنده این است که دستگاه در هنگام تخلیه، عملیات آبگیری را انجام می‌دهد که در این صورت نیز باید با شماره 1699 تماس بگیرید.
  • علت دیگر نمایان‌شدن این اخطار، می‌تواند خراب‌شدن سنسور تشخیص سطح آب (هیدروستات) باشد که تعمیر آن از عهده شما خارج است و باید با شماره 1699 تماس بگیرید.

E05: این خطا مربوط به اشکال در موتور دستگاه است و علت احتمالی آن ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

  • موتور خراب است.
  • اتصال موتور با محصول دچار مشکل شده است.

برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E06: وقتی المنت دستگاه دچار اشکال شود، این خطا ظاهر می­شود. برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E07: اگر در دستگاه باز باشد، با این اخطار مواجه می­‌شوید. این موضوع ممکن است بنا به دلایل زیر رخ دهد:

  • خراب بودن قفل
  • شناخته نشدن قفل در توسط دستگاه
  • فشرده شدن دکمه STSRT/ PAUSE هنگامی که در باز

برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E08: در صورتی که ولتاژ ورودی دستگاه خارج از محدوده استاندارد (کمتر از 180 ولت یا بیش­تر از 265 ولت) باشد، این خطا به دلیل نوسانات برق نمایان می­شود. برای حل این مشکل، دستگاه را در زمان دیگری روشن و مجدد برنامه را استارت کنید.

E09: زمانی که سنسور تشخیص سطح آب، به درستی کار نکند، نمی­تواند سطح آب را شناسایی کند. بنابراین آب زیادی وارد دستگاه می­شود. در واقع این خطا نشان دهنده لبریز شدن آب است و برای رفع آن بهتر است با شماره 1699 تماس بگیرید.

E10: این خطا نشان دهنده اشکال در سنسور تشخیص سطح آب است و در موارد زیر نمایان می‌­شود:

  • اتصال سنسور تشخیص سطح آب با محصول دچار مشکل شود.
  • سنسور تشخیص سطح آب خراب است.

. برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E11: خطای E11 نشان دهنده اشکال در ترمیستور است و بنا به دلایل زیر نمایان می­شود:

  • ترمیستور خراب است
  • ترمیستور به درستی متصل نیست.

برای رفع این مشکل با شماره 1699 (خدمات مشتریان انتخاب‌الکترونیک) تماس بگیرید و مشکل را گزارش نمایید.

E12: زمانی که کانکتوژ موتور قطع باشد یا سرعت واقعی محصول با سرعت مطلوب مطابقت نداشته باشد، این خطا نشان داده می‌شود. برای رفع آن می‌­توانید محصول را در یک برنامه کوتاه مدت راه اندازی کنید و اگر مجدد این خطا را مشاهده کردید حتما با شماره 1699 تماس بگیرید.

E13: اگر موتور به برد دستگاه درست متصل نشود و راه اندازی اولیه موتور مطابق استاندارد تعریف شده نباشد، این خطا مشاهده می‌شود که حتما باید با شماره 1699 تماس بگیرید.

E14: این خطا نشان دهنده این است که ولتاژ ورودی برد موتور خارج از محدوده است که این موضوع معمولا به خاطر نوسانات برق رخ می­دهد. برای حل این مشکل بهتر است دستگاه را در زمان دیگری راه اندازی کنید و اگر باز هم این خطا را مشاهده کردید، با نمایندگی تماس بگیرید.

E15: زمانی­‌که بیش ­از حد مجاز لباس داخل لباسشویی باشد یا لباس­‌ها بین درام و لاستیک گیر کرده باشند، این خطا نشان داده می­شود. برای رفع آن باید لباس­‌ها را کم کنید یا اگر لباس گیر کرده است، آن­ها را از بین درام و لاستیک خارج کنید و دوباره دستگاه را راه اندازی نمایید.

E16: اگر بین ارتباط برد اصلی و برد موتور اشکال و اختلال به وجود بیاید، این خطا رخ می­‌دهد. برای رفع آن بهتر است محصول را مجدد روی یک برنامه کوتاه راه اندازی کنید و اگر دوباره این خطا را مشاهده کردید با شماره 1699 تماس بگیرید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.